נחתם הסכם גג לעיר דימונה

הסכם גג נחתם בין הממשלה ועיריית דימונה, במסגרתו ייבנו למעלה מ – 26,000 יח"ד חדשות בעיר.

על פי הסכם הגג שנחתם אותו מוביל משרד הבינוי והשיכון, בין השנים 2017-2024 ישווקו בדימונה למעלה מ – 26 אלף יח"ד, מסחר ותעסוקה, במתחמים שונים על קרקע מדינה ברחבי העיר.

 

ל – 26,222 יח"ד המתוכננות במסגרת הסכם הגג, עתידה הוועדה המקומית לאשר תוספת של כ- 4,697 יח"ד מכוח תקנות תכנון ובניה, כך שבסופו של דבר סך צפי כל יחידות הדיור העתידות להיבנות בדימונה בשנים אלו, יעמוד על כ- 30,919 יח"ד.

 

בנוסף למתחמי הדיור יוקמו גם מוסדות ציבור חדשים בניהם בתי ספר וגני ילדים, בתי כנסת, מתנ"סים ואולמות ספורט.

 

תקציב ההסכם עומד על כ - 5 מיליארד ₪. מתוך תקציב זה ההערכה לעבודות הפיתוח עומדת על כ- 4 מיליארד ש"ח, העלות לבניית מוסדות הציבור מוערכת בכ-  580 מיליון ₪  ועבודות השדרוג "ישן מול חדש" מוערכות בכ- 340 מיליון ש"ח.

 

מעמד החתימה על הסכם הגג לדימונה. צילום: ששון תירם

 

שר האוצר, משה כחלון: "דימונה צריכה להיות עיר איתנה ולשם כך היא צריכה לייצר פתרונות דיור עובר זוגות צעירים וכמו כן מקורות פרנסה בשכר הוגן. במסגרת הסכם גג זה אנו דואגים למקומות תעסוקה ופתרונות דיור במחיר הוגן.

בשנים האחרונות מוביל ראש העיר של דימונה, מר בני ביטון, מהפכה עם השקעה עצומה בחינוך של הדור הצעיר אשר מוכיחה את עצמה. העיר דימונה צומחת, האבטלה הצטמצמה באופן דרמטי והסכם הגג יתרום רבות ויחזק את המהפכה בעיר".

 

שר הבינוי והשיכון, אלוף (מיל') יואב גלנט: "הפיתוח של הנגב הוא חיוני לביסוס הציונות והביטחון של מדינת ישראל. לנגב, הגליל ואזור יהודה ושומרון יש חשיבות עליונה למדינת ישראל. לכן אנו עושים צעד נוסף בחיזוק הדרום, מכריזים וחותמים על הסכם הגג של דימונה.

 

הסכם זה יביא להתפתחות של העיר ויביא לקליטה של תושבים חדשים, הקמה של מרכזי מסחר ותעסוקה חדשים, שיתרמו לשיפור והקידום באורח החיים והכלכלה של תושבי העיר.

הסכם זה מצטרף להסכם גדול אשר נחתם לפני כשנתיים עם העיר באר-שבע, והוא מהווה מנוף נוסף לחיזוק אזור הדרום".

 

ראש עיריית דימונה בני ביטון:" דימונה יוצאת לדרך חדשה, זאת רבות בזכותם של שר הבינוי והשיכון ושר האוצר. אני מאמין כי במסגרת הסכם זה העיר דימונה תגיע בתוך עשור לכמאה אלף תושבים. נמשיך לעשות ולהצליח וה' יהיה עמנו".